توصیه هایی برای بهبود و تقویت رابطه جنسی در مردان

اکثر مردان تمایل دارند هرچه بیشتر و بهتر رابطه خود را بهبود ببخشند و لذت رابطه را هم برای خود و هم برای شریک جنسی­اشان بیشتر کنند. اگرچه تمرکز زیاد بر روی این موضوع باعث افزایش اضطراب می­شود، کمی تغییرات در شیوه زندگی می­تواند باعث کاهش اضطراب، تقویت رابطه بین زوجین، بهبود اختلالات نعوظ و افزایش سلامتی بدنی گردد.

این تغییرات باعث ایجاد رضایت و لذت بیشتر در زوجین خواهد شد.

این روش­ها موجب کاهش اختلالات نعوظ، افزایش قدرت بدنی و بهبود کلی کیفیت رابطه جنسی خواهد شد.

تمرکز بر روی پیشنوازی

 برخی مردان رابطه جنسی را تنها در دخول خلاصه می­کنند.

افراد بسیاری اختلال نعوظ را در برهه­ای از زندگی تجربه می­کنند و همین امر باعث ممکن است به آن­ها جرأت بدهد تا روش­های دیگری برای ارضاِء شریک خود انتخاب کنند که البته در بسیاری از موارد این روش­ها بسیار تحریک کننده و لذت­بخش هستند.

پیش­نوازی می­تواند شامل بوسیدن، لمس ­کردن و رابطه دهانی باشد که این عمل می­تواند تجربه جنسی افراد را بالا ببرد.

باید دانست پیش نوازی برای زنان بسیار حائز اهمیت است. در مطالعه­ای که در سال 2017 انجام شد، دانشمندان دریافتند تنها 18% از زنان از رابطه دخولی(رابطه دخولی به تنهایی) به ارگاسم می­رسند. در تحقیق مشابهی 6/36 % از زنان اذعان کردند که تحریک ناحیه کلیتوریس حین رابطه­جنسی برای آن­ها بسیار مهم و لذت­بخش می­باشد.

تکنیک شروع-توقف را امتحان کنید

این تکنیک برای طولانی کردن زمان انزال مورد استفاده قرار می­گیرد. در این روش هرزمان که مرد احساس کند به نقطه انزال نزدیک شده­است، دست از ادامه فعالیت جنسی می­کشد. سپس چند نفس عمیق می­کشد و سپس دوباره و به آرامی رابطه جنسی را از سر می­گیرد. این روش تا هرچند باری که دلخواه زوجین ­باشد قابل ادامه دادن است و در نهایت در آخرین مرحله مرد به انزال می­رسد.

این روش بدن را برای به تأخیر انداختن انزال و طولانی کردن مدت رابطه­جنسی تربیت می­کند و باعث می­شود مرد نسبت به انزال خود کنترل بهتری داشته باشد.

رفتار­های و ایده­های جدید را امتحان کنید

لذت جنسی در محیط­های هیجان­انگیز و و شورانگیز بسیار عمیق­تر خواهد بود. یکنواختی در رابطه جنسی قاتل احساس و شور و اشتیاق بین زوجین خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از یکنواخت یدر رابطه، فعالیت­های جنسی ، حالت­های نزدیکی و مکان­های جدید را انتخاب کنید. حتی گفتگو در مورد فانتزی­های جنسی نیز در ایجاد اشتیاق مؤثر خواهد بود.

انجام کارهای جدید مشترک مانند ورزش­کردن، آماده کردن غذا، خرید کردن و گردش باعث افزایش اشتیاق به انجام عملیات جنسی می­شود.

کنترل استرس و اضطراب

استرس و اضطراب باعث می­شود که شما در نگه داشتن نعوظ خود ناتوان باشید. این تنش می­تواند باعث کاهش صمیمیت و راحتی در رابطه جنسی زوجین شود.

توصیه ­هایی برای کنترل استرس و اضطراب:

  • بیشتر بر روی احساسات فیزیکی تمرکز نمایید
  • ورزش کنید
  • به اندازه کافی بخوابید
  • بر روی بهبود رابطه زناشوئی خود تلاش کنید
  • مدیتیشن انجام دهید
  • زمان بیشتری بر روی سرگرمی ­های مورد علاقه خود صرف کنید
  • به جلسات مشاوره جنسی بروید
  • داروهای روان درمانی استفاده کنید(به پزشک خود مراجعه کنید)

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث افزایش فشار خون و مشکلات قلبی و عروقی ­می­شود و از عوارض این گونه مشکلات اختلالات نعوظ خواهد بود.

سیگار کشدن مستقیما بر روی اختلالات نعوظ تأثیر­گذار خواهد بود. در تحلیلی که در سال 2013 میلادی بر روی 13 تحقیق در رابطه با سیگار کشیدن و اختلالات نعوظ صورت گرفت،دانشمندان دریافتند ترک سیگار در اکثر موارد باعث بهبود روابط جنسی و اختلالات نعوظ می­شود.

رابطه نزدیک و گفتگوی صمیمانه

گفتگوی  آزادانه بی­شک در بهبود رابطه جنسی زوجین مؤثر خواهد بود. اگر مشکلاتی که باعث ایجاد تنش و اضطراب در بین زوجین شده است مربوط به مسائل جنسی مابین آن­ها باشد بهترین کار مطرح کردن این مشکلات با شریک جنسی و صحبت صمیمانه در مورد آن است. تلاش زوجین به منظور یافتن راه حل باعث می­شود که مرد احساس تنهایی نکند و از سرزنش کردن خود دست بردارد.

شاید یکی از زوجین در کاهش دادن ترس از اختلالات جنسی تأثیرگذار باشد و با کاهش دادن اضطراب در یافتن راه حل و ارائه پیشنهادات مؤثر مفید واقع شود.

مشکلات رابطه زناشوئی را مهار کنید

مشکلات زناشوئی خارج از تخت­خواب می­تواند به اختلالات جنسی منجر شود. برای مثال مردی که به دفعات مورد انتقاد و سرزنش همسرش قرار می ­گیرد، در حین رابطه نیز دچار استرس شده و توانایی وی در ارضاء جنسی طرف مقابل نیز بسیار کاهش می­یابد.

ارتباطی که بر احساسات صمیمانه استوار باشد نه بر سرزنش مداوم، باعث بهبود مشکلات زناشوئی نیز خواهد شد.

بیشتر ورزش کنید

تمرینات فیزیکی باعث کاهش خطر بیماری­های قلبی، بهبود توانایی جنسی و سلامت کلی خواهد شد.

مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، بیماری­های قلبی و دیابت باعث آسیب به اعصاب و تغییر مقدار خون مورد نیاز در آلت تناسلی و باعث ناتوانی در نعوظ و نگهداری آن خواهد شد.

همچنین بسیاری از مردان معتقدند ورزش منظم باعث سلامت ذهنی، کاهش اضطراب و ایجاد احساس خوب نسبت به بدن می­شود.

تمریناتی هستند که باعث افزایش قدرت عضلات درگیر در انزال و نعوظ می­شوند که عباتند از:

  • هنگام ادرار کردن، سعی کنید جریان ادرار را متوقف کنید. چندین مرتبه این تمرین را انجام دهید و تلاش کنید تا عضلات درگیر در این تمرین را شناسایی کنید.
  • در حالتی که ادرار نمی­ کنید عضلات درگیر در هنگام ادرار­کردن را به مدت 10 ثانیه منقبض کرده و سپس 10 ثانیه رها کنید و دوباره به مدت 10 ثانیه منقبض کنید.
  • این چرخه انقباض و انبساط را هر روزه 10 بار تمرین کنید.

تمرین کنید آگاهانه در زمان حال باشید

تمرین کنید در زمان حال باشید و از آنچه که رخ می­دهد لذت ببرید. چنانچه ازین روش بهره بگیرید اختلالات جنسی شما کاهش خواهد یافت.

از داروهای گیاهی استفاده کنید

داروها و درمان­های گیاهی در درمان اختلالات نعوظ بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

در سال 2018 محققان مقاله­ای شامل آزمایش­هایی جهت بررسی تأثیرات درمان­های­گیاهی بر اختلالات نعوظ انجام دادند.

گیاه جنسینگ تأثیر قطعی بر قوای جنسی دارد. نوعی کاج(Pinus pinaster) و ریشه گیاه ماکا نیز تأثیرات سریع بر روی قوای جنسی داشتند و گیاهانی مثل زعفران نیز اثرات قطعی و واضحی نداشتند.

پیش از گیاه درمانی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی و غذایی ایجاد نشود.

انجام مشاوره­ های روانشناختی

گاهی اختلالات نعوظ ناشی از مشکلات روانشناختی می­باشد. برای مثال:

  • استرس و اضطراب
  • مشکلات زاناشویی
  • ناهنجاری­ها اجتماعی در رابطه با سن و سایز آلت تناسلی
  • بیماری­های روانی درمان نشده قبلی
  • ضربه روحی در گذشته

مشاوره­های خصوصی باعث آگاه شدن فرد از موارد فوق و نقش آن­ها در  اختلالات جنسی است.

همچنین مشاوره  زوجین می­تواند در مطرح کردن مشکلات رابطه بدون خجالت و شرم مفید واقع شود.

با یک متخصص مشورت کنید.

گاهی برای درمان اختلالات نعوظ به تشخیص متخصص می­توان از داروهایی مانند ویاگرا استفاده کرد.

فرد با رسیدن به درمان و تحت نظر پزشک می­تواند مقدار دارد را کم کند و در نهایت به درمان کامل برسد.

آگاهی در مورد بیماری­ های پنهان

گاهی اختلالات نعوظ از نشانه­ های یک بیماری نهفته در بدن می­باشد. رژیم غذایی مناسب، فعالیت فیزیکی کافی و کنترل استرس در سلامت فیزیکی بسیار مهم است.

درمان بیماری­ های نهفته و یا قدیمی ماننید دیابت یا مشکلات قلبی بسیار مهم است. به تجویز پزشک خود عمل کنید و شیوه سالمی برای زندگی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *